رکورد شکنی شلبی کبرا مدل ۱۹۶۷ در حراجی

شلببی کبرا مدل 1967 در حراجی

به گزارش امداد خودرو ۳۵۱۰ – جزیره آملیا میزبان یکی از حراجی‌های باشکوه خودروهای کلاسیک بود. در این حراجی یک نمونه شلبی کبرا رودستر مدل ۱۹۶۷ با پیشرانه ۷ لیتری با قیمت ۱,۷۹۲,۵۰۰ دلار به‌فروش رسید تا رکوردی جدید را برای این خودرو ثبت کند. رودستر قرمزرنگ فروخته‌شده، اکنون گران‌قیمت‌ترین نمونه غیر‌مسابقه‌ای از شلبی کبرا محسوب می‌شود.

شلببی کبرا مدل 1967 در حراجی

رکورد قبلی گران‌ترین شلبی کبرا متعلق به‌همین خودرو بود که در سال ۲۰۱۴ با قیمت ۱,۷۰۵,۰۰۰ دلار در حراجی فروخته شد. به‌گفته گِرِگ اینگُلد، متخصص تحلیل داده خودروها از سایت Hagerty:

معمولا چنین اتفاقی در حالت عادی روی نمی‌دهد. خودرو‌هایی که رکوردشکنی می‌کنند، معمولا تا مدت زیادی در حراجی‌ها حاضر نمی‌شوند. جدای از پیشرانه بلوک بزرگ، این مدل ۲ نمونه مانده به آخرین نمونه تولیدشده از شلبی کبرا است. خودروی مذکور کارکردی کمتر از ۳۰۰۰ کیلومتر دارد و تاکنون جزء کلکسیون‌های بزرگی بوده است. پس شوکه‌کننده نیست که بار دیگر رکورد‌شکنی کند.

شلببی کبرا مدل 1967 در حراجی

شلبی در ابتدا بلوک ۳۹۰ تمام آلومینیومی را برای کبرا در نظر گرفته بود، اما پس از کشمکش‌های فورد با مسابقات نسکار، تصمیم بر آن شد تا بلوک آهن – چدنی ۴۲۷ در این خودرو قرار بگیرد. شلبی کبرا اولین‌بار در مسابقه استقامتی سبرینگ در سال ۱۹۶۴ با رانندگی کن مایلز، راننده افسانه‌ای تیم فورد معرفی شد. مشکل در فرمان‌پذیری، اقدامات مهندسی جدیدی را طلب می‌کرد که در آخر به ساخت شاسی لوله‌ای جدید و بدنه و گلگیر‌های پهن‌تر ختم شد تا تحمل خودرو دربرابر قدرت و وزن موتور بیشتر شود. موتور ۴۲۷ کبرا هیچ‌گاه در تیراژ بالا تولید نشد و با ۳۰۰ نمونه ساخته‌شده، یکی از کمیاب‌ترین موتورهای فورد به‌حساب می‌آید.

فراری اسکاگلیتی در حراجی

با وجود رکوردشکنی توسط شلبی کبرا قرمز رنگ، اما فراری اسکاگلیتی با قیمت ۲,۲۰۵,۹۰۰ دلار در صدر گران‌قیمت‌ترین خودرو حراجی قرار گرفت. نمونه‌های ۲۷۵ GTB و ۲۷۵ GTS هم از دیگر خودروهای گران‌قیمت فراری بودند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

9 − هفت =